Kedves Ügyfeleink! Ügyfélszolgálatunk túlterhelt a rendelések csomagolása és feladása miatt.
Kérjük írjon e-mailt kérdésével, amire igyekszünk gyorsan válaszolni. Megértését köszönjük!

22

Művészet és tömegkultúra

Cikkszám: 
DBK_222770
Művészet és tömegkultúra
Szállítási idő:
3 munkanap
Készleten több, mint 10db
Bruttó 4 990 Ft
Bruttó 3 890 Ft
Kezdete: 2024.12.14   A készlet erejéig!
Megtakarítás 1 100 Ft
A vásárlás után járó pontok: 39 Ft
Kedvezményeket keres?
Részletek
A könyv fő célkitűzése az, hogy a magasművészet és populáris művészet ellentétét megalapozott, bár nem feltétlenül diszkrét különbségként mutassa fel. Az alapgondolat úgy fogalmazható meg, hogy a magas és a populáris művészet lényegi eltérését művészet és szórakoztató termékek különbségeként ragadhatjuk meg. A magas művészet alkotásai és a tömegkultúra, avagy populáris művészet termékei csak látszólag tartoznak ugyanabba a kategóriába, valójában különnemű jelenségek.

A populáris művészetet és tömegkultúrát a Frankfurti Iskola gondolkodói a művészettel élesen szembeállított ellenpólusként gondolják el, s ezzel a tömegkultúra bírálatának egyik legélesebb megfogalmazását adták. Az itt javasolt elemzési perspektívában azonban - szemben Adornóval - a tömegművészet nem jelentéktelenül el, nem a kapitalizmus fenntartását szolgáló átfogó manipuláció eszközeként jelenik meg, és különösképpen nem válik elitista lenézés tárgyává, amit állandóan a sznobizmus és az intellektuális gőg mellékzöngéje kísér.

Hannah Arendt koncepcióját továbbgondolva, a könyv azt állítja, hogy amit populáris művészetnek szoktunk nevezni, az csak elégtelenül ragadható meg a művészet szokásos megítélési kritériumaival, éspedig azért, mert valójában nem alacsony színvonalú megvalósítása a művészetnek, hanem az életfolyamat biológiai szükségletéhez, a pihenés és kikapcsolódás dimenziójához tartozik. Mást várunk a műalkotástól és mást a szórakoztató terméktől, még ha nem is lehet problémamentes egységességgel definiálni, mit is akarunk az előbbi esetben és talán azt sem, mit várunk az utóbbi esetben.

Rólunk mondták eddigi vásárlóink

Adatok
Vonalkód:
9789636460969
ISBN:
9789636460969
EAN:
9789636460969
Nyelv:
magyar
Kiadó:
L'Harmattan Kiadó
Író:
Olay Csaba
Kiadás éve:
2024
Könyv kötése:
kartonált
Hasonló termékek
Művészet és tömegkultúra
Művészet és tömegkultúra
22
Bruttó 4 990 Ft
Bruttó 3 890 Ft
Pepita Super Seller Pepita.hu marketplace partner
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz